Werkwijze Haarwerken
Special Haircare Rivierenland werkt met confectie haarwerken en biedt voor alle doelgroepen mogelijkheden. Ook wanneer je geen recht hebt op een vergoeding van de zorgverzekeraar, helpt Special Haircare Rivierenland met het vinden van een betaalbare oplossing.
Consult
Het kennismakingsgesprek verloopt doorgaans per telefoon.
Na het telefonisch contact worden alvast jouw verzekeringsgegevens genoteerd, zodat er een reëel beeld geschetst kan worden over de vergoedingen vanuit jouw zorgpakket.
Na het telefoongesprek maken we binnen 5 werkdagen een gratis én geheel volledig vrijblijvende afspraak (intake gesprek) voor een bezoek in de salon, aan huis of andere gewenste locatie.
Bij onderstaande locaties bezoekt Special Haircare Rivierenland je standaard gratis;
- alle woonadressen binnen Tiel/Tiel Passewaaij/Zennewijnen/kerk Avezaath en Kapel Avezaath
- ziekenhuis Rivierenland Tiel
- alle zorgcentra's in Tiel
- alle woonadressen in Zoelen/Erinchem/Buren/Maurik/Echteld/IJzendoorn op grond van medische indicatie
Wanneer je een thuisbezoek of overige locatie boven 10 km wenst, vraag dan naar de mogelijkheden.
Intake gesprek
Een intake gesprek is ten alle tijden gratis en volledig vrijblijvend!
Indien gewenst, is een intake gesprek al binnen 5 werkdagen mogelijk.
Ook avonden en weekenden behoren tot de opties, zowel in de salon als op gewenste locatie.
Een intake gesprek voor een haarwerk kan als spannend ervaren worden. Jij vindt het daarom wellicht prettiger om jouw partner, familielid of vriend(in) bij het gesprek aanwezig te hebben. Dit zijn tenslotte personen die jij vertrouwt en zij kennen jou doorgaans goed. Uiteraard zijn zij van harte welkom deel te nemen tijdens het intake gesprek. Houdt er wel rekening mee, dat hier een maximaal van twee personen geldt.
Special Haircare Rivierenland zal er alles aan doen om jouw intake gesprek als prettig, ongedwongen en vertrouwd te laten verlopen.
Naar aanleiding van ons telefonisch contact, wordt er alvast een persoonlijke selectie haarwerken voor je samengesteld. Tijdens het intake gesprek vullen we samen vrijblijvend het formulier in met jouw persoonlijke- en verzekeringsgegevens. Na het invullen van de benodigde gegevens is er ruimschoots de gelegenheid verschillende haarwerken te passen.
Vindt jij een haarwerk die bij jou past, dan heb je de mogelijkheid deze direct te houden. Er wordt je geleerd, hoe je een haarwerk op de juiste manier op en af dient te zetten. We oefenen dit net zo lang, totdat je er zeker van bent dat je het kunt. Het is geen moeilijk handeling, toch vindt Special Haircare Rivierenland het belangrijk dat het haarwerk goed en prettig zit en je vertrouwd raakt met het op en af zetten van het haarwerk.
Mocht het aanwezige haarwerk niet de juiste kleur of lengte hebben, kan deze besteld worden en is doorgaans binnen 2 a 3 werkdagen binnen.
Wanneer jij toch nog wat bedenktijd nodig hebt, bestaat de mogelijkheid jouw haarwerk te reserveren gedurende maximaal 6 weken. Nadat de bedenktijd van 6 weken is verstreken, vervalt de reservering en wordt er van uit gegaan dat jij af ziet van het haarwerk.
Komen we er niet uit? Voelt een haarwerk toch niet zo prettig als gedacht?
Geen probleem!
Het intakegesprek is volledig vrijblijvend, er is dus geen enkele aankoop verplichting!
Kiest u niet voor een haarwerk van Special Haircare Rivierenland, betaal je uitsluitend boven de 10 km kilometer vergoeding.
Overeenkomst of offerte
Wanneer je een haarwerk direct houdt, ontvang je een schriftelijke overeenkomst op papier of via de email. Hier staan jouw gegevens op, het gekozen type haarwerk, de prijs, de garantie bepaling, de leveringsvoorwaarden en de te leveren service.
- Wanneer je bedenktijd nodig hebt of er is een haarwerk besteld op juiste kleur en lengte, dan ontvang je een offerte. Hierop staan jouw gegevens, het gekozen type haarwerk, de prijs, de verwachte leverdatum, de garantiebepaling en de leveringsvoorwaarden.
- Wanneer je chemotherapie moet ondergaan, weet je vooraf niet zeker hoeveel haar je gaat verliezen.
Daarom heb je standaard de mogelijkheid het gepaste haarwerk 6 weken te reserveren en pas op het moment dat het haarwerk noodzakelijk is, contact op te nemen. Special Haircare Rivierenland cliënten die chemotherapie ondergaan, hebben altijd voorrang op een afspraak het haarwerk te komen passen en halen. Deze afspraak kan doorgaans dezelfde dag of uiterst de dag erna. Pas op het moment van ophalen haarwerk, wordt de overeenkomst opgemaakt.
- Wanneer jouw zorgverzekeraar geen overeenkomst heeft met Special Haircare Rivierenland, is een offerte vooraf noodzakelijk om akkoord te vragen bij de verzekeraar. Je kunt deze offerte zelf indienen via het uploaden, onder jouw verzekerden inloggegevens. Lukt het je niet of durf je het niet helemaal aan, dan helpt Special Haircare Rivierenland met het indienen.
Pasmoment na bestelling
Zodra het bestelde haarwerk binnen is wordt er op korte termijn een pasmoment gepland. Tijdens het pasmoment wordt je geleerd, hoe je een haarwerk op de juiste manier op en af dient te zetten. We oefenen dit net zo lang, totdat je er zeker van bent dat je het kunt.
Het is geen moeilijk handeling, toch is het belangrijk dat het haarwerk goed en prettig zit.
Nazorg
Het goed onderhouden van jouw haarwerk vergroot het draagcomfort en de duurzaamheid van het aangeschafte haarwerk. Gebruik voor het onderhoud uitsluitend de daarvoor bestemde verzorgingsproducten die bij Special Haircare Rivierenland verkrijgbaar zijn. Gewone shampoos en conditioners tasten het haarwerk aan en zijn daarom af te raden.
Er geldt een fabrieksgarantie van 6 maanden op alle haarwerken en toevoegingen.